Prezydent Bydgoszczy patronuje II konferencji Forum LINK
Wojciech Szymalski, 2009.09.17
Przedstawiamy treść listu, jakim prezydent miasta Bydgoszczy potwierdził objęcie honorowym patronatem II konferencji Forum LINK, która odbędzie się 21 i 22 września właśnie w Bydgoszczy, a także ostateczny program konferencji.
Patronat prezydenta Bydgoszczy
Szanowny Pan
Krzysztof Rytel
Dyrektor Centrum Zrównoważonego Transportu
"Zielone Mazowsze"
Szanowny Panie Dyrektorze,
Dary, jakie otrzymujemy od naturalnego środowiska, wymagają świadomego i mądrego wykorzystania. Jedynie racjonalne dysponowanie nowoczesnymi środkami transportu pozwoli nam i przyszłym pokoleniom zachować ekologiczną równowagę. Niestety, w obliczu dostępności i wygody, jaką oferuje komunikacją indywidualna, rzadko zastanawiamy się nad długofalowymi konsekwencjami naszych codziennych wyborów.
Serdecznie dziękuję przedstawicielom Stowarzyszenia "Zielone Mazowsze" za podjęcie trudu podnoszenia społecznej świadomości ekologicznej w naszym kraju. Cieszę się, że program "Centrum Zrównoważonego Transportu" realizowany jest także w Bydgoszczy. Mając nadzieję, że II konferencja Forum LINK w Polsce pt: "Czas na przesiadkę..." odniesie zamierzone cele, obejmuję ją honorowym patronatem.
Wszystkim zaangażowanym w przygotowanie spotkania życzę pomyślności i satysfakcji z wartościowej pracy, natomiast uczestnikom debaty przekazuję pozdrowienia oraz życzenia wielu cennych spostrzeżeń i przemyśleń płynących z wymiany doświadczeń.
Z poważaniem,
Prezydent Bydgoszczy
Konstanty Dombrowicz
Aktualny program konferencji
21 września 2009
11:30-13:00 Recepcja, hostel24, ul. Lelewela 35a
12:00-13:00 Lunch
13:15-13:45 Sesja powitalna
13:45-14:00 Przerwa
14:00-15:30 Sesja 1 - sieci intermodalne i węzły przesiadkowe:
- Rekomendacje LINK dotyczące sieci intermodalnych i węzłów przesiadkowych - przedstawiciel organizatora
- Dęblin - największe Bike & Ride w Polsce - Paweł Chmielewski, PKP PLK S.A.
- Nowe węzły przesiadkowe we Wrocławiu - Igor Gisterek, Politechnika Wrocławska
- Węzeł przesiadkowy Młociny okiem pasażera - Marcin Jackowski, Zielone Mazowsze
15:30-15:45 Przerwa kawowa
15:45-17:15 Sesja 2 - integracja transportu ponadlokalnego i lokalnego:
- Rekomendacje LINK dotyczące integracji transportu lokalnego i ponadlokalnego - przedstawiciel organizatora
- Oferta wspólnego biletu Berlin - Gorzów Wielkopolski - Jacek Jeremicz, dyrektor Wydziału Integracji Europejskiej Urzędu Miasta Gorzów Wielkopolski
- Doświadczenia w funkcjonowaniu bezpośredniego połączenia kolejowego Kraków - Lwów - Ryszard Rębilas, Dyrektor Małopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych
- System organizacji przesiadek na stacjach węzłowych w Województwie Opolskim - Marek Szpirko, Urząd Marszałkowski w Opolu
17:15-17:30 Przerwa
17:30-19:00 Sesja 3 - intermodalne systemy informacyjne i taryfowe:
- Rekomendacje LINK dotyczące systemów informacyjnych i biletowych - przedstawiciel organizatora
- Oferta BiT City - kulisy funkcjonowania - Agnieszka Gołębiowska, Pełnomocnik Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego ds. BiT City
- Jak wykuwał się wspólny bilet w Gdańsku? - Kamil Bujak, Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej
- Wspólny bilet w Warszawie i co dalej? - Marcin Kozoń, Zarząd Transportu Miejskiego, Warszawa
19:00-20:30 Przerwa
20:30 - Kolacja w Pierogarni “Pod Aniołem”, ul. Pomorska róg Cieszkowskiego.
22 września 2009
8:00-11:00 Zwiedzanie zakładów PESA Bydgoszcz S.A., ul. Zygmunta Augusta 11
11:00-11:15 Przerwa kawowa
11:15-12:45 Sesja 4 - planowanie i wdrażanie rozwiązań intermodalnych:
- Rekomendacje Forum LINK dotyczące planowania i wdrażania intermodalności - przedstawiciel organizatora
- Węzeł przesiadkowy Krakowskie Centrum Komunikacyjne - Piotr Kącki, Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie
- Turystyka rowerowa a intermodalność - Aleksander Buczyński, GDDKiA Departament Studiów
- Węzeł przesiadkowy Flintholm w Kopenhadze - Tomasz Roliński
12:45-14:00 Obiad
14:00-14:30 Podsumowanie konferencji
14:30-15:30 Pokaz filmu “Miasto w ruchu”
15:30 Zakończenie konferencji
Projekt Forum LINK jest dofinansowany ze środków 6. Programu Ramowego Komisji Europejskiej 2002-2008.